CS:GO Content Update mit zwei neuen Maps!

Das erste Content Update für Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) ist da! Mit dem Counter-Strike 1.6-Klassiker de_vertigo und der neuen ar_monastery gibt es zwei Neuzugänge bei den Maps.

CS:GO Content Update MatchmakingMit diesem ersten größeren Patch für CS:GO bringt Valve de_vertigo zurück und liefert mit ar_monastery eine komplett neue Map für den Arsenal: Arms Race-Modus ab. Damit geht man auf die Forderungen vieler Spieler ein, die nach neuen Inhalten verlangt haben.
Außerdem wurde das Matchmaking-System für den Classic Competitive Mode überarbeitet und sollte jetzt attraktiver für Clans und Teamspieler sein. Dieses steckt einen nun nicht mehr in ein Spiel, das schon am laufen ist, sondern in eine Warteschlange in der nach passenden Gegnern für ein neues Match gesucht wird. Außerdem werden Spieler bestraft, die während des Matches einfach abhauen. Für den Fall eines ungewollten Disconnects gibt es eine Reconnect-Funktion.

CS:GO Content Update de_vertigoÜberarbeitet wurden auch die „Kill Rewards“ bei den SMGs. Diese wurden von $900 auf $600 heruntergesetzt, da der alte Wert vor allem bei der P90 unverhältnismäßig hoch war. Und der Preis aller Shotguns wurde um $300 reduziert. Eine sinnvolle Veränderung wurde beim Nachladen der Waffen vorgenommen. Diese gelten nun als nachgeladen, sobald man sieht, dass das neue Magazin in die Waffe gesteckt wurde und nicht erst, wenn die Animation komplett fertig ist. Schießen kann man aber erst, nachdem die Reload-Verzögerung abgelaufen ist. Es ist also nicht möglich, durch diese Veränderung schneller nachzuladen. Es wird aber vermieden, dass man bei einem Waffenwechsel nochmal neu nachladen muss, obwohl der Vorgang visuell bereits abgeschlossen war.

CS:GO Content Update ar_monasteryDer Server Browser kann nun auch über das Pause-Menü im Spiel benutzt werden, ohne dass er beim Verbinden zu einem neuen Server eine Fehlermeldung auswirft. Außerdem wurde ein Problem behoben, dass sich Türen auf Servern mit einer Tickrate von 64 oder höher mit einer falschen Geschwindigkeit bewegt haben.

Zudem wurde der in CS:GO neu eingeführte „aim punch“-Effekt bei Treffern in die Arme oder Beine, sowie in den Brust- oder Bauchbereich beim Tragen einer Kevlarweste, verringert. Auch bei den Granaten hat sich wieder ein bisschen was getan. Die Geschwindigkeit von Granaten, die während dem Laufen geworfen werden, wurde leicht erhöht. Außerdem prallen Granaten, die man direkt auf den Boden wirft, nun deutlich weniger stark ab.

Den kompletten Changelog des Updates findet ihr als Anhang an diese News. Valve hat für sein erstes CS:GO Content Update außerdem einen kurzen Trailer erstellt. Vorerst ist das Update exlusiv für die PC-Version von CS:GO. Wann die neuen Inhalte ihren Weg auf die Playstation 3 und Xbox 360 finden ist noch nicht bekannt.

[youtube kgQzB1pJmeM]

CS:GO Content Update Changelog

[ NEW FEATURES AND CONTENT ]
-Replaced Competitive mode „Join in Progress“ matchmaking system with „Queued“ matchmaking.
-Searching for a Competitive game, either from „Find a Game“ or „Play with Friends,“ will enter the player/s ( between 1 and 5 ) into a waiting queue. Once 10 compatible players are found then the game will begin.
-Players that disconnect from a match can reconnect to it from the main menu or abandon it. Abandoning a game will result in a cooldown period during which no new competitive match can be joined.
-Note: Elo will be recalibrated for the new matchmaking system over the coming weeks.
-New maps:
-de_vertigo is now available for Classic Casual and Classic Competitive.
-ar_monastery is now available for Arms Race.

[ MINOR FIXES ]
-Weapon changes:
-Reduced p90 kill award from 300% of default to 200%.
-Reduced other SMG kill awards from 300% of default to 200%.
-Increased Bizon kill award from default to 200%.
-Reduced all shotguns‘ price by 300.
-Guns are now considered „reloaded“ at the point during the reload animation in which they visually appear to be reloaded – this allows you to switch away from a gun after the new magazine has been entered without having to wait until the whole reload animation has finished * the weapon refire delay after starting a reload is not affected.
-Fixed HUD not showing during demo playback.
-Changes to Matchmaking Lobby
-Removed global Join Button and added Join Buttons for individual friends in the Invite Friends section.
-Join state is now visible when you browse the friends list.
-Removed global Steam Profile button and added ability to click on any avatar image to see Steam Profile.
-Removed global Invite Button and added Invite Buttons for individual friends in the Invite Friends section.
-Added new feature section to the main menu
-Fixed issue that caused doors and other „pusher“ entities to move at the wrong speed when the tick rate was > 64 Hz.
-Fixed post-process blur effect getting enabled (and left on) during demo playback if the player invoked the buy menu.
-Fixed MOTD on OSX.
-Fixed scoreboard getting stuck in toggle mode after halftime sometimes.
-Fixed ability to connect to community servers using server browser from in*game pause menu.
-Fixed exploit where models could be subsituted via a hardware performance setting.
-Fixed memory corruption related to bots cleaning up their occupied nav areas.
-Fixed spectator glow materials not being precached.
-Resolved several minor bugs to clean up console spew on launch and map load.
-Fixed a crash associated with targetIDs and the sv_competitive_official_5v5 convar.
-Votes that match or exceed the number needed to succeed now end the vote early instead of waiting for the timer to expire.
-The radar now displays when a player or bomb is above and below you.
-Reduced the aim punch that happens when shot in arms and legs as well as in the chest/stomach when wearing chest armor.
-Slightly increased the velocity boost grenades get when thrown by moving players.
-Fixed in-game voice chat not working with some microphones on OSX.
-Added convars mp_teamname_t and mp_teamname_ct that allow overriding team names on the scoreboard.
-Fixed grenade bounce being significantly reduced when tossed at the ground at most angles.
-Fixed not being able to vote when spectating/observing or when the scoreboard was up.
-Changes to warmup period:
-Players now respawn in the warmup period.
-Warmup periods now only end when the warmup time expires.
-Warmup period no longer allows friendly fire.
-The community server browser warning pop*up can now be dismissed and told to never show again.
-There is now a visual and audible change in place of the silence on planted c4 when its about to explode.
-Fixed the medals on the main menu showing the wrong categories.
-The Buy Previous hotkey in the buy menu now only buys things that you purchased in the previous round.
-Fixed an exploit that let players infinitely spawn golden knives.
-Fixed a case where if all players on both teams had the same clan team name the were considered on the same team.
-Fixed a crash on startup when launching a game by joining a game server from Steam.

Quelle: Steam News

CS:GO Matchmaking - Das neue System im Detail CS:GO Top 5 Plays of the Week