CS:GO Update – Smoke Fixes, Tagging angepasst, Tec-9 abgeschwächt, Train überarbeitet

cs go updateAlles andere als ein Aprilscherz ist das heutige Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) Update. Valve ist ein paar Probleme angegangen und hat sinnvolle FIxes und Änderungen vorgenommen. Es wurden unter anderem die Smokes gefixed, das Tagging angepasst, die Tec-9 abgeschwächt und de_train überarbeitet. Aber auch an anderen Waffen und Maps wurde gearbeitet. Der Changelog des CS:GO Updates ist entsprechend groß ausgefallen.

Smoke Fixes

Bei den Rauchgranaten wurden die Partikeleffekte angepasst, so dass es jetzt nicht mehr möglich sein sollte, durch die Ränder der Rauchwolken oder darüber bzw. darunter durchzusehen, ohne dass man dabei selbst gesehen wird. Dadurch konnte man sich in der Vergangenheit unfaire Vorteile verschaffen, indem man sogenannte „One Way Smokes“ genutzt hat oder sich im Rauch auf ein Teammitglied gestellt hat und dadurch oben drüber sehen konnte, aber von außen kaum zu sehen war. Diese Exploits sollten nun behoben oder zumindest stark reduziert sein.

Tagging

Valve hat mit diesem CS:GO Update außerdem die Werte für das „Tagging“ angepasst. Dabei geht es darum, wie sehr Spieler verlangsamt werden, wenn sie getroffen werden. Bei leichten Waffen wie z.B. Pistolen greift das Tagging nun etwas mehr in die Bewegung ein. Zudem verursachen mehrere Treffer hintereinander nun ein deutlich stärkeres Tagging als zuvor. Valve hat außerdem einen Guide verfasst, der genauer erklärt, wie das Tagging funktioniert.

Waffen-Änderungen

Bei den Waffen stechen als erstes die Änderungen an der Tec-9 heraus. Auf Distanz nimmt der Schaden dieser Pistole nun stärker ab. Zudem wurde die Magazingröße auf 24 reduziert. Durch diese Änderungen wurde die Tec-9 zumindest leicht abgeschwächt.

Der Preis der M4A1-S wurde von $3100 auf $3200 erhöht, da die Waffe scheinbar nützlicher ist als die M4A4. Die Genauigkeit von MP9, MP7 und Mac-10 wurde erhöht. Außerdem läuft man mit der AWP und den Autosnipers im Zoom-Modus langsamer.

Maps

An einige der meistgespielten Maps wurde gearbeitet. Allen voran de_train, die wie angekündigt in die Active Duty Mapgroup gerutscht ist und de_nuke in die Reserves Group verbannt hat. Neben verschiedenen Optimierungen wurden vor allem am A-Spot Veränderungen vorgenommen. Dieser wurde Richtung CT verschoben und enthält einen neuen Waggon, der die langen Sichtlinien unterbrechen soll. Auch der Zugang von der B-Route über die Leiter zum A-Spot wurde leicht angepasst.

de_train a-spot

Auf Overpass wurde der A-Spot offener gestaltet, in dem unter anderem einer der beiden CT-Vans entfernt wurde. Und der Sprung vom „Pit“ zum Spot hoch wurde wieder abgeschafft. Dort gibt es jetzt wieder die alten Treppen.

de_overpass a-spot

de_overpass a-spot pit stairs

Auf Dust 2 und Mirage wurde an manchen Stellen die Skybox weiter geöffnet, so dass Granatenwürfe über Häuser besser möglich sind. Und insgesamt wurden auf einige Maps kleinere Sichtbarkeitsprobleme behoben.

StatTrak Swap & Trade-Up Contract

Trade-Up Contracts funktionieren jetzt auch mit StatTrak Waffen. Außerdem kann man nun ein „StatTrak Swap Tool“ erwerben, das momentan 0,92€ kostet. Mit diesem Item kann man StatTrak-Werte zwischen zwei gleichen Waffen tauschen, also den Wert z.B. von einer AK-47 auf eine andere AK-47 übertragen, aber nicht von einer AK-47 auf eine M4A4.

Operation Vanguard beendet

Mit diesem CS:GO Update wurde auch Operation Vanguard beendet. Wann eine neue Operation startet und welche Maps darin enthalten sein werden, ist noch nicht bekannt.

CS:GO Update 01.04.15 Changelog

[OPERATION VANGUARD]
– Operation Vanguard has come to a close.

[MAP GROUPS]
– Train has been added to the Active Duty map pool.
– Nuke has been moved to the Reserve map pool.

[GAMEPLAY]
– Smoke grenades are now more reliably kept track of on the client to prevent mismatches between smoke particle visuals and screen overlay visuals.
– Fixed players being able to double stack inside a smoke to peek out of the top (and be really hard to see from outside the smoke).
– Updated expiration of the smoke screen overlay to match more closely to the visuals of when the third person particles expire and vice versa.
– Updated the vertical position slightly of the smoke particles to reduce seeing though edges of the smoke (particularly at the bottom).
– Fixed spectator sometimes not getting the smoke overlay for the player they are spectating when that alive player is inside smoke.
– Improved spawnpoint selection code to not spawn at occupied spawn points or spawn points of a different team.
– Tagging values have been tweaked slightly to increase tagging on higher mobility weapons, and updated values for tagging on multiple hits to make it more effective (Added a guide to explain how tagging works: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=412879303
– Increased price of the M4A1-Silencer from 3100 to 3200 to align the weapon’s price with its utility.
– Increased Tec-9’s damage fall-off to reward players that close engagement distance.
– Lowered Tec-9’s magazine size to 24 to reward more discriminate firing.
– Lowered scoped movement values for AWP and Autosnipers.
– The accuracy of the MP9, MP7, and Mac-10 have been improved.

[STATRAK]
– Trade up contracts work on StatTrak weapons.
– There is now a StatTrak swap tool available for purchase. It swaps the StatTrak value between two of the same weapon.

[SERVER BROWSER]
– Fixed the server browser showing the map workshop path in the “Map” column.
– Added a sortable column to the server browser to display whether a server is running a map from the workshop or not.
– Added a sortable column to the server broswer that displays icons for popular game mods running on that server.
– Server browser will save the layout changes made between game sessions.
– Updated the first time server browser pop up message.

[UI]
– Fixed scoreboard hiding at match end when you bring up a player’s Steam profile.
– Added a game option in team options section to control whether lobbies get created with public access or private requiring invites for friends.
– Added Flavor Text to the Bank collection.

[MISC]
– Add surround sound support (quad/5.1) on Linux.
– Marked nav commands as a cheat to protect against potential server exploits.
– Chicken kills are now logged in CS event logs on game servers including attacker and weapon information.
– HE grenade detonations are now logged in CS event logs prior to logging player deaths from corresponding HE grenade explosion.
– Added sv_reliableavatardata 2 game server setting for LAN tournaments production. In this mode the game server will load player avatars from corresponding csgo/avatars/76512345678-.rgb files (or csgo/avatars/default.rgb if the corresponding SteamID avatar is missing), and avatars will be recorded in GOTV demos. To produce avatars rgb files tournament operators can place 64×64 png player avatars as csgo/avatars/76512345678-.png and run the client-side command cl_avatar_convert_rgb to convert all 64×64 png files into rgb format.
– Optimized the process of logging in players to matchmaking backend during game updates.

[MAPS]
-Dust2
–Opened up skybox around Long A double doors, Catwalk and Short
–Improved visibility around blue car in Long A
–Fixed render distance on a crate in CT spawn

-Mirage
–Opened up skybox around back of apartments
–Simplified sides of CT sniper window in mid
–Raised cover slightly in upper mid
–Fixed visibility through a crate in Bombsite A

-Overpass
–Opened up and simplified Bombsite A
–Added back stairs to pit near Bombsite A
–Opened up semi-open door in bathrooms, fountain side

-Cobblestone
–Smoothed out movement in Bombsite B
–Removed corner on left side of T tunnel into Bombsite B
–Haystack near Long A now requires a jump to get on top

-Train (Thanks c0tton and adreN!)
–Various optimizations
–Removed collision at top of ladders
–Pushed Bombsite A further back towards CT side
–Added a third train car to A site to reduce amount of long sightlines
–Added a peek-position inside T main
–Opened up area on the left side of T main exit
–Moved dumpsters in Ivy
–Raised crane in Bombsite A
–Blocked extremely tight angle from lower CT ramp towards T ramp in Bombsite B
–Prioritized CT spawn positions

-Cache
–Fixed an exploit boost at A
–Added a decal indicating the boundaries of the A bombsite’s plantzone
–Made white tarps on crates more spammable (Thanks Mod645!)
–Fixed shadows casting into A main shed from boost spot
–Improved readability from middle to A site container

-Shorttrain
–Added back to map rotation

Quelle: Offizieller Blog

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