CS:GO Update – Smoke Fix & Networking

cs go updatePünktlich zum Wochenende hat uns Valve vergangene Nacht noch mit einem Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) Update versorgt. Dabei ist dieses mal ein kleiner Fix für Smokes und das Networking wurde verbessert. Außerdem gibt es zahlreiche Änderungen an den Maps Cache und Mist.

Smoke Fix & Networking

Einen kleinen Fix gibt es für Rauchgranaten. Die Partikel drehen sich bekanntlich immer mit dem Spieler mit, da es 2D-Grafiken sind. Fortan orientieren sie sich aber an der Position des Spielers und nicht mehr an dessen Blickrichtung.

Desweiteren wurde das Networking verbessert, so dass die Positionen anderer Spieler jetzt mit voller Präzision berechnet werden. Damit sollen kleine Abweichung zwischen Client und Server bei der Bounding Volume von Spielern vermieden werden.

Änderungen an Cache, Mist & Cobblestone

Auf Cache wurden einige Wallbangs gefixed, die nur in eine Richtung funktionierten. Außerdem gehen durch die Catwalks jetzt auch Kugeln hindurch. Dazu kommen weitere Verbesserungen in Sachen Erkennbarkeit von Spielern.

Auch auf der Operation Breakout Map Mist hat sich einiges getan. Hier und da wurden visuelle Anpassungen vorgenommen und irritierende Elemente wurden entfernt. Desweiteren wurde ein fehlerhafter Deathmatch-Spawn entfernt und das Movement wurde in ein paar Arealen erleichert.

Und zu guter Letzt hat Valve auf Cobblestone die Fraktion der Terroristen auf Phoenix geändert. Ein Schritt, der sicherlich auf die Erkennbarkeit der Spielfiguren zurückzuführen ist.

CS:GO Update 02.08.14 Changelog

[UI]
– Added cl_crosshairgap_useweaponvalue convar (0 or 1) that defines whether the crosshair gap changes with the equipped weapon (defaults to off, works with style 4 and 5)

[GAMEPLAY]
– Flagged smoke grenade particles to face player camera position instead of camera direction.
– Non-local player positions are now networked with full precision. This prevents small discrepancies in player bounding volume motion between clients and servers under certain circumstances.

[MISC]
– Fixed a rare case when a previously existing inventory item was displayed after unlocking a weapon case or fulfilling a trade up contract.

[MAPS]

Cache:
– Fixed visibility exploit around pipe at mid.
– More translation fixes.
– Fixed multiple one-way wallbanging issues.
– Made catwalks wallbangable.
– Fixed issue where grenades would get stuck on thin wall panels.
– Smoothed movement around generator for less abrupt movement restriction.
– Improved readability around Quad.
– Further improved readability at Heaven.

Mist:
– Improved clipping, removed possibility to boost at various locations (where it was not intended)
– Added clip in windows
– Deleted bad DM-spawn (in Underpass)
– Players should now properly die when jumping from the Sniper tower
– Increased the width of B-site door coming from ShortStairs
– Made skill-jump at Catwalk easier (still hard)
– Removed pipes sticking up at Side (looked like a player head from a far)
– Added possibility to jump from blue container at Stairs (avoid peeking CT from Outside when rushing Underpass)
– Removed strong light at Stairs to make peeking to Outside less dangerous
– Changed red-navigation decals to orange (easier to see)
– Raised generator at CT-side Catwalk to allow easier movement when jumping down from middle
– Removed railing/yellow poles at Front (allowing easier movement for T at the start of each round)
– Slight optimization of items in the skybox
– Updated hints around T-spawn/Front
– Very careful removal of items in the player area
– Removed unusable doors (that was placed around the level)
– Removed barrel under Backway stairs (there is no way anyone could have placed it there)
– Updated text on the Restricted sign (German and Finnish – Finnish soldiers are now greeted welcome)
– Removed col from fence at Sniper tower
– Lowered the sound intensity for rumbling rain at B-site

Cobblestone:
– Changed terrorist faction to Phoenix

Quelle: Offizieller Blog

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